Platba na dobírku – černá díra mnoha firem

V dnešní době patří používání internetového bankovnictví a s ním spojené platby za online nákupy mezi standard. 

Stále máme kolem sebe mnoho lidí, kteří se online plateb bojí, nedůvěřují obchodníkovi nebo zabezpečení své banky. I ti ale mohou rádi nakupovat na internetu a možná si řeknou – když nezaplatím předem, nic neriskuji – a objednají si vyhlédnuté zboží a vyberou možnost platby dobírkou při převzetí. 

 

snadny naku

 

Za těch několik dní, kdy na objednané zboží čekají, se jim může koupě nákupu rozležet (případně mezitím stihnou utratit peníze, které na ně měli vyčleněné), a tak si řeknou – o nic nejde, zboží už nechci a zásilku nepřevezmu. Pokud se ozve černé svědomí, uklidní se tím, že takhle velký obchod jeden nevyzvednutý nákup určitě nepoloží. Jenže zeptejte se majitelů e-shopů, kolik nevyzvednutých nákupů zažívají… Po sečtení nákladů za dopravu na místo určení, dopravu zpět do skladu a zaplacený čas práce člověka, který musel balíček nejprve zabalit a poté znovu vybalit, se však dostáváme na částky, které už by běžný smrtelník jen tak koše neházel.

Online nákupy jsou velice snadné a také my zákazníci nad sebou snadno ztratíme kontrolu, zvláště když zažíváme náročné období a přemírou nákupů si ulevujeme od starostí. Přehazování zodpovědnosti na druhé je vůbec obrovským nešvarem dnešní doby. Zamysleme se nad tím, jak by mohlo naše jednání, které se nám v tu chvíli jeví jako nevinné, negativně ovlivnit někoho dalšího. Možná, že se na malou chvíli budeme cítit lépe, že jsme pro sebe udělali něco dobrého (- neutratili zbrkle peníze), ale pocit z toho, že jsme se vůči prodejci nezachovali fér, nás může později dohonit.

 

nakup online

 

Proto se k online nákupům snažme chovat stejně jako k těm v kamenných prodejnách – pokud zboží chceme koupit ne proto, že ho potřebujeme, ale proto, že se nám aktuálně líbí, ponechme si pár dní na rozmyšlenou. Pokud budeme na danou věc stále myslet, vraťme se pro ni. Pokud na ni zapomeneme již do hodiny od návratu domů, problém je vyřešen!

Pro tyto případy má mnoho e-shopů možnost si dát vyhlédnuté zboží do kategorie “oblíbené” nebo “wishlist”. Uložte si je tam a nechte si odstup na rozmyšlenou a naše rozhodování i jednání bude ve všech směrech zdravější.